18 d’ag. 2016

Habitacions amb vistes

Federico Garcia Lorca fou assassinat el 18 d'agost de 1936, avui fa vuitanta anys. Visca la poesia, visca els poetes.

El Valle de Antón, Panamá, 2013.

Monteverde, Costa Rica, 2011.

Panamá City, 2013.


 El Valle de Antón, Panamá, 2013.


Algun lloc dels Apenins, 2005

Si muero
Dejad el balcón abierto

El niño come naranjas 
(Desde mi balcón lo veo)

El segador siega el trigo
(Desde mi balcón lo siento)

¡Si muero,
Dejad el balcón abierto!

Garcia Lorca, Federico (1927). "Despedida". A: Canciones (1921-1924). Málaga: Revista Litoral.




2 comentaris:

  1. M'encanta especialment la de "El valle de Anton", la composició i la llum són extraordinaris. felicitats per la col·lecció. I... Visca Lorca!

    ResponElimina
  2. Gràcies, Ricard. Coincidim en la fotografia preferida. En aquest cas, va ser l'aniversari de l'assassinat de Lorca que em va impulsar a buscar un poema que pugués il·lustrar amb imatges de la meva collita. És per això que pertanyen a dates i llocs diversos i tenen qualitats molt diferents. Egoistament, em sento sobradament satisfet si he aconseguit provocar en algú/alguna (una miqueta, per un instant) una emoció infinitesimal però mesurable: és per l'enveja perplexa i admirada que li tinc, al poeta.

    ResponElimina