29 de jul. 2013

Mùsica

Us hi poso algunes imatges de mùsics: tres d'elles són del trio Benavent - DiGeraldo - Pardo fetes cap allà l'any 2004 en un assaig previ a una tanda de concerts. Hi vaig assistir convidat pel Carles Benavent -magnífic músic i millor persona- que va sucumbir a la meva insistència amb l'amabilitat que el caracteritza. No cal dir que va ser un luxe poder compartir unes hores amb aquests tres monstres de la creació i la interpretació.

Les altres dues imatges són dels amics del duet H&B blues, fetes al festival Do-re-mi fa'n flors de Calonge el passat mes de maig. Amb l'Antonio (cantant, guitarra, harmònica) i el Jordi (a la fotografia en color, entre el públic, desenfocat i somrient ) vàrem compartir il·lusions musicals als darrers '70 amb el grup Llampec, posteriorment anomenat Xivarri gràcies a la incorporació de l'Elsa i la Fina. Llampec i Xivarri es compten entre els pitjors grups musicals de l'història, tot i que cal dir que ens ho passàvem d'allò més bé. La nostra amistat continua sòlida i n'estic ben orgullòs. M'entendreix aquesta imatge en color on s'endevina una línia que uneix els tres amics: jo darrera la càmera, l'Antonio a l'escenari i en Jordi somrient. Tots tres orgullosos d'anar fent anys tot conservant i engrandint una bella (i vella) amistat.


Benavent - Pardo - DiGeraldo

 H&B blues

 Benavent - Pardo - DiGeraldo

  H&B blues

Benavent - Pardo - DiGeraldo

6 comentaris:

  1. Amigo Manel, he escrito esa primera palabra de esta primera frase con mayúscula, pero no sólo porque así corresponda de acuerdo con las normas ortográficas. Pasa la vida, van pasando los años, y no dejas de sorprenderme en ningún momento con tu creatividad y tu permanente lucha por ser consecuente ante todo contigo mismo. Además, vistes todo lo que haces con esas formas tan sutiles y elegantes, que no queda sino rendirse a esa magia que desbordas y me conquistó desde el primer momento. Otro comentario menos pelota: con todas las fotos que hiciste en el doremifa'n flors, ¿me tenías que sacar con papada?? (es broma, la foto es magnífica, me encanta)... Antonio Hidalgo (H&B Blues)

    ResponElimina
  2. Amigo Antonio: eres muy amable. Respecto al tema que comentas, pues me sabe mal. Estas cosas no pasaban antes de la invención del photoshop. Ahora clicas el comando "filtro", luego el comando "au mentar/disminuir papada"... Y con las prisas vas y mueves el cursor hacia el lado equivocado, cómo sin duda ha sucedido. 1000000 de disculpas: todos sabemos que fuiste y eres el más guapo del grupo. Gran Abrazo

    ResponElimina
  3. Manel... després d'aquestes fotos ja no em queda cap dubte: ets un artista! ...sempre he pensat que les fotos d'esdeveniments culturals són les més difícils... La visita al teu blog, com sempre, és un plaer! PostData: vigila amb els filtres del photoshop... els carrega el diable!

    ResponElimina
  4. Benvolgut Jesús,
    Els teus comentaris són sempre una injecció d'autoestima per a mi i un motiu més per continuar endavant. No se si sóc un artista: m'agrada pensar que sóc més aviat un artesà, algú que pren un bocí de realitat i l'interpreta a la seva manera tot procurant fer alguna cosa que em satisfaci i pugui ser útil als altres. Una vegada, quan estudiava a l'IEFC, l'Eduard Olivella (un dels professors dels que més coses vaig aprendre) va preguntar al grup classe si consideràvem que era lícit o més aviat lògic fer fotografies i guardar-les en un calaix. Òbviament, cadascú té les seves aspiracions i -certament- poden existir imatges privades o tan compromeses que és millor desar-les al fons d'un calaix. Vaig defensar, però, que tot i que podien existir casos específics, en general les fotografies són per mostrar-les. De fet, la frase "lema" d'aquest bloc (a sota de "benvinguts") és una reflexió sobre aquest tema. Idealment, m'agrada pensar que puc construir imatges tan útils com una cadira o una cullera de boix treballades amb paciència per unes mans amoroses. Si de vegades ho aconsegueixo, o com a mínim m'hi apropo, creu-me que em sento feliç.
    Tenim un café pendent, no? Una abraçada

    ResponElimina
  5. mu gueno mi primo... mu gueno mi primo... vale mas que un potosi haciendo fotos... mu gueno mi primo

    ResponElimina