15 de set. 2009

llumeta

En certa ocasió, vaig assistir a una classe magistral d'en Ferran Freixa, fotògraf a qui admiro molt. En Ferran, ens explicava que per ell no hi havia foto si no hi havia "llumeta" i com s'esperava o tornava a l'escenari triat fins tenir la llum que considerava adient a la imatge i a les seves íntimes motivacions. De la meva part, sempre he preferit treballar amb llum natural i és ben cert que l'objecte més anodí pot transformar enormement les seves qualitats depenent de la llum que hi incideixi. A l'época del digital en que per raons tècniques (s'obté més quantitat d'informació) la captura es fa pràcticament sempre en color, és curiós observar com, en moltes de de les imatges on la llum és determinant en el concepte de la presa, el post-processat ens condueix a la minimització o el.liminació dels colors i ens retorna a "l'antiquat" blanc i negre. En cierta ocasión, asistí a una clase magistral de Ferran Freixa, fotógrafo al que admiro mucho. Ferran nos explicaba que para él no habia foto si no habia "llumeta" (luz bella) y como esperaba o regresaba al escenario hasta encontrarse con la luz que él consideraba apropiada al objeto y a sus íntimas motivaciones. Por mi parte, siempre he preferido trabajar con luz natural y he constatado una y otra vez como el objeto más anodino transforma enormemente sus cualidades dependiendo de la luz que incida sobre él. En la época de la toma numérica (digital) en que por razones técnicas (se obtiene más información) la toma se realiza prácticamente siempre en color, es curioso observar como en aquellas imágenes en las que la luz es determinante en el concepto, el post-procesado nos conduce a la minimización o eliminación total del color i nos devuelve al "anticuado" blanco y negro.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada